Tuesday, July 21, 2009

Excitement!

lama tk tulis kt blog. busy ke aku? lebih kurang la... or aku saja pura2 sibuk. hmm..entahla. tkde idea nk menulis. cite trkini? these r few things happened lately in my life..

Jalan-jalan
hujung bulan lepas gi air keroh, melaka. sempat la shoot few pictures kt Megamall, Dataran Pahlawan. Stay kt Kings Hotel, near to KYM. Tk payah la aku tempuh jem kt tgh bandar tu. Sempat la aku sambar 2 psg kasut & baju kt fyi. Kasut tu bleh la aku pakai masa raya nanti, safe bajet! hehe...nnti raya byk lagi duit nk guna. Road tax mati hari raya ke-2, perh! mmg hampeh! kena beli baju anak2 sedara lebih awal la. maybe next wkend la since acik pun nk cari kain ela & baju2 lain - persiapan raya. Sabtu lepas sempat lari ke Semua Hse & Jln TAR (pasar mlm). Sakan org berbelanja.. dari satu kedai ke satu kedai, smpai JAKEL. satu kain pun adik aku tk brkenan.. ntah apa2 je. Last2 sambar 1 psg kain, itu pun JAKEL ada 'Happy Hour' kain ela sepasang RM98 & RM88 jadi RM50 je...huhu. Tapi aku tk brapa berkenan la kain2 jenis gitu. nk survey kt Euro Moda this wkend plak.

haru biru
Last saturday & sunday small renovation in the office - tukar karpet. Aku offer diri standby ala kadar..hehe.. memandangkan bkn bleh harap sangat si hanif tu..huhu.. sengal! mmg letih la aku tgk org pasang karpet, yg tk larat tgk... barang2 dlm office kena punggah. Macam tsunami! Smlm n ari ni letih la kami satu ofis mengemas balik. Sakit telinga aku 1 ari smlm dgr zurik n jeff membebel marahkan kontraktor tu.. wat to do, arahan dh beri dgn baik. tapi diaorg tk buat dgn betul. jgn nk salahkan aku pulak.. hampeh je.

chenta terbiar
aku nekad! malas nk kawan dgn lelaki ramai sangat. one by one... bf aku tinggalkan. Even mike yg baik tu pun, aku trpaksa tolak. mana2 bf on & off mcm biskut ni, hv to say bye bye la. i try to be loyal to my truly love.. (cewah!). penat2 je setia bagai nak rak, tapi lelaki ni mudah je berpaling tadah pada yg lain. takpela.. aku redha. ini semua ketentuan Allah, aku hanya berusaha, Allah yg menentukan segala-galanya. Kdg2 aku bingit dgn org yg membebel n mengata aku knapa tk kawin lagi. Dh takde jodoh, tk paham2 jgk ke? takkan la aku terhegeh2 offer diri ajak kawin. and one more thing, lelaki kt dunia ni skrg, nk jmpa yg baik? hmm.. 1/10 la.. Ramai lelaki yg kejarkan nafsu & wang ringgit. Ikhlas dari hati, susah la... aku bukannya memilih, most of men i met r not 100% layak jd suami. setakat 'geli-geli' bleh la.... hehehe. walau apa pun yg trjadi, aku ttp maintain cool. rilexla... tiada siapa dpt melawan takdir Allah.

1 comment:

ieda said...

heheh tu lah dik .. dugaan hidup nieh hanya allah sahaja yg tahu dan kita kena redha dan sabar yerk .. hermm lum kawin lain , bercinta lain ... dah kawin lagi lain ..
fuh dugaan dah kawin nieh lagi besooor silap ari bulan leh cerai berai dik ..

di situlah bermulanya ketabahan dan keimanan seorang insan itu ..