Tuesday, September 08, 2009

Ramadan [syukur, redha, sabar]

Ramadan mubarak
Lama jugak aku tk menulis. Biasala.. bulan Ramadan ni kurang sket nk buat menda2 mengarut. Idea pun takde. Ramadan tahun ni aku kurang betul nk mengerjakan solat terawih, sometimes mcm nk demam, sakit kpala, sakit badan (esp. bila salah makan - kacang!! ellergic skrg sey..). Nway, spjg bulan Ramadan Mubarak ni aku paling suka skali, makan kt umah. Syukur Alhamdulillah, rezeki yg bertambah2 utk semua. Hsemates pun rajin memasak. Nk cuba resepi baru la..itu la ini la.. Kira masing2 blum lagi membeli di bazaar Ramadan (w/pun bazaar tu sgt dekat n area depan umah kitaorg je..huhu. Bknnya apa, dh boring kot..tiap2 thn menu sama). Last wkend (sabtu) kami kuar brbuka puasa kt Kg. Baru. Nk makan steak, perh... ramai giler org dh booking. Last2 makan kat Syazana Pau & Cafe (lupa nama cafe tu tapi brsebelahan Kolej Asrama student UTM kt Kg. Baru). Western food not bad la, ada pakej buka puasa lagi.. smuanya puas hati kecuali zila..haha.. These r few pictures taken:

(Frm left: sara, mai (mmbr sara), bib, sue, zila & me...)


Grilled Chicken Black Pepper & Chicken Chop, mushroom soup ..nyum..nyum


Ini our first time berbuka di luar. Cadangan utk kali kedua pulak wkend ni (Sabtu) kat The Curve, Damansara (ayam penyet??) n celebrate bday kak sue!! and some more.. nk shopping kat IKEA..huhu.

These r few pictures taken bila aku kuar shopping n buka puasa sorang2 kt KLCC then supper @ White Coffee Yap Kwan Seng. I just need privacy n relaxation sometimes.. layan blues..



New fragrance!!! totally free..hehe. [present frm spore!]


Kasih Tercipta
tiap2 ptg aku mesti tk missed tgk drama 'wadi unung' @ Astro Prima n Kasih Tercipta yg baru start last week (drama arahan Rashid Sibir, aku mmg tkmo miss!). Di bulan puasa ni, alhamdulillah..kasih sayang isam semakin hari semakin baik. Berbaloi jgk aku beri peluang ketiga pada dia. Tapi aku redha kalau ada apa2 yg berlaku antara kami berdua. Setakat ni dia masih lagi menghormati pendirian aku, taknak jmpa di bulan Ramadan yg mulia ni. Tapi kesian pulak dgr suara dia 2 ari lepas, tanya apa aku masak hari2, brapa lama aku cuti raya, bila bleh jumpa.. huhu. Sms 'i miss u' tu, dh byk kali la.. Sabarlah sayang, insyaAllah after Ramadan we'll meet again. Tapi aku nk buat cookies raya utk dia (since dia mmg suka makan biskut raya malaysian made). Aku doakan smoga visa dia disambung hingga tahun depan atau 2 tahun..amin..

No comments: