Saturday, January 02, 2010

Its 2010!!!!

i'm alive!!!! alhamdulillah... panjang umur aku lagi untuk sama2 melangkah ke tahun201o ni. sama spt tahun2 sudah, aku tk celebrate apa-apa pun. buang masa je la, better tdo kt umah. cuma terlepas eclipse pulak.. ada niat nk tunggu, tapi tak larat sey...
tak sempat nk mengenang apa yg brlaku di thn 2009, malas lah! hidup mesti diteruskan.
masuk je tahun baru, macam biasa la.. mesti ada azam baru kan? azam aku tahun ni...apa eh? biasanya ada 3 perkara je: kerja, family & kasih sayang abadi dgn org yg tersayang. malas nk describe lebih2, no idea la.
*apa yg berlaku lately:
New Year's eve 1 Jan 2010: aku dok umah, kemas umah sket2 n bersihkan bilik aku yg dah lama benar tak dikemaskan. mcm biasala, aku tk rajin nk lipat baju. dh tinggi gunung dlm laundry bag..hehe. i wish dat i hv someone who could help me here... uwaa... malasnya!! tetap ku gagahkan jugak walaupun berat tangan nk melipat baju.
Julia's cumming to KL!! basnya sampai nearly magrib. masa aku nk amik dia kt puduraya, lalu bukit bintang punya la jem. bengang giler. dgn sabar cik julia menunggu..hehe. susah kawan aku sorang ni nk turun KL skrg. Byk betul alasan..huhu. biasala.. org keparat sekarang, sibuk memanjang. Nway, jojo dh plan siang2 nk pi karaoke. Ada ke suruh aku pi tempah. Bukannya aku kaki karok pun. Nearest yg aku slalu pegi ngan Mr J kat KTV Ampang Park. last2 smua decide pi situ. Lepak dulu kat Kopitiam, jojo dh tempah kt atas katanya 1 jam lagi baru bleh masuk. Bila naik atas...perh..punya la ramai orang. Melayu pulak tu...hurmm.. Lama aku tk dtg sini.. tk sangka pulak begitu ramai orang. Byk lagu jugak aku layan, dari lagu2 evergreen smpai la latest. saja happy2 hour dgn kengkawan. Thnx to jojo yg blanjer karok, moga murah rezeki selalu..hehehe. Dok kt dalam ktv melalak, tak sedar nearly 1.30am. Final song: Lagu jiwa, lagu cinta by mawi & m.nasir (mmg happening!! esp bila memekak ramai2..hehe) sblum kitaorg kuar. pastu gi lepak kt uptown danau kota. layankan julie nk beli sling bag, tk berkenan la pulak. Smpai brader2 tu lipat khemah baru kitaorg balik. tak prnah aku melepak smpai hampir subuh, takpela. bukannya selalu, setahun...hanya sekali..merayakan hari yg mulia ini...hehe.
2nd Jan: bangun pun dh lambat, nearly 10am. dgn malasnya jugak aku pegi pasar nearby beli barang dapur. then balik masak ayam asam pedas. lama tak layan lauk asam pedas ni. acik dtg umah, kitaorg sama2 pi ikea. saja layankan smua orang, lagipun tkde plan baik apa2 pun. jalan2 kat The Curve, still cik julia tk jmpa sling bag yg dia berkenan. kami pi ampang park pulak, sama jgk. hurmm...takpela, cari kt jb nnti katanya. letih smlm tk hilang, mcm nk tdo tapi mata tkmo lelap lagi, dh settle basuh baju. sempat call my sayang isam, tanya kabar dia. rupa2nya lepak kt umah tgk dvd. he missed me a lot too. tak tau la hanya omong kosong, nk jaga hati & perasaan, lantakla.. lately ni dia byk berubah, especially when i talk something serious about our relationship. statement dia yg buat aku menyampah semlm ' i don't wanna talk wit u coz all things u said to me - nonsence'. hehehe.. aku trgelak sorang2. sesi luahan perasaan ni kadang2 best jugak. buat si dia bukak minda sket, sedar diri serta hargai kita ni masih wujud dlm hidup dia dan menyayanginya seperti apa adanya dia.
sempena tahun baru 2010 ni, tak ada apa yang aku harapkan. Bersyukur dgn nikmat Allah. Semoga aku tabah dan sentiasa sabar dalam menghadapi kehidupan di alam dewasa a.k.a veteran sey!!!! ini tahun umo pun dah 35, perh! dh tua aku...
to all: happy days all thru years... njoy!!!!




No comments: