Monday, June 15, 2009

Wedding again

Last wkend aku terpanggil untuk menghadiri majlis perkahwinan x-hsemate [mardziah] di Kg. Kuala Muda, Sungai Petani, Kedah. Kerana mar la aku dtg majlis dia, kalau nk p.k pasal husband dia, hmm... mampos tak layan! [sakit ati dgn prangai buruk leman].

Alhamdulillah majlis pernikahan pada petang jumaat 12 Jun 2009 berjalan lancar, dgn sekali lafaz sahaja mar dh jadi seorang isteri (status kedua?? no komen). Aku naik bas mlm jumaat tu dgn sizuka a.k.a ira -- kenarianz club mmbr mar. Bertolak jam 11pm dr Puduraya, sampai Sg Petani nearly jam 3am. Korang bayangkanlah... betapa lajunya driver bas Transnasional mlm tu. Aku tk bleh tdo dari KL smpai la perhentian di R&R Bukit Gantang Utara. Maybe ada passenger yg tegur driver tu, then dia drive slow.. so aku dh lelap mata la kejap. Smpai tol JURU, sizuka kejut aku n terus call mar. This is first time aku smpai ke area Sungai Petani. Mar n Weet amik kitaorg kt bus station pagi2 buta tu. Kesian pengantin baru, dgn inai merah di jari pagi2 sanggup dtg jemput kitaorg..hehe. Smpai2 umah dia terus bongkang tdo jap, nearly jam 7.30am baru sedar n terpisat2 bangun..huhu. Terus mandi, brkfast nasi lemak.. sambal mak dia buat, sedap sey!! then tlg mar itu ini sblum kitaorg pi bridal boutique utk mar make up.

Sesampainya kami kt butik tu, ada sepasang pengantin yg sedang bersiap2, color orange u.. meletup!! Nasib baik mar pilih color hijau, nmpak sweet je. Sementara menunggu mar siap make up, sempat la aku n sizuka makan KFC kt bawah bridal shop tu. Then kami pun terjebak jugak dimake upkan mak andam (kak lina), she's very the mesra alam. Kalau sapa2 org Sg Petani tu, aku syorkan la utk ke butik andaman dia. Sbb baju2nya mmg klas n solekan pun cantik. Nk tau lokasinya? Atas KFC berhadapan dengan Dataran Sungai Petani. Kt bawah ni aku tepek gambar yg sempat aku amik;



dan inilah hasil kerja mak andam (Kak lina) untuk pengantin & sizuka n aku jugak... huhu (sempat menyibuk nk makeup) very the vogue...






ini je gambar2 yg ada dlm hfon me. Lain2 aku shoot by video..
Kepada pengantin, aku doakan smoga perkahwinan mereka kekal hingga akhir hayat... insyaAllah. Byk2 la bersabar yea.
To sizuka, hang bila lagi pulak? harap2 jodohnya kekal dgn cikgu moto besar dr penang tu..hehe.
Ada byk tips2 ttg perkahwinan yg aku dpt untuk panduan semua lps ni.. so..rajin2 la jenguk kt blog ni yea... chow!

No comments: