Thursday, August 20, 2009

All about life

ramai org ckp pegi BTN - tough. its not as tough as we thought actually, di mana kita mengikuti kursus tersebut dan fasilitator yg handle group tu jugak main peranan. So far, alhamdulillah.. seronok la jgk pi BTN ni, tak la teruk sangat. Byk relax ada la... cuma boring dengar ceramah..huhu. Byk ilmu yg aku dapat - positive! Tentang sejarah ~ Tanah air, rakyat, kerajaan & kedaulatan. Program Latihan Dalam Kumpulan (LDK) mmg meriah bila semua amik peranan. Yg paling best skali masa malam akhir - persembahan. Group aku kena nyanyi lagi "Tanggal 31 - Sudirman". kitaorg buat lakonan sket. Pasal costume, mmg tip top la! cuma nasib tk menyebelahi kami... hmm..biasala, bila juri tu ketua fasilitator kumpulan trsbt, maka yg lain.. jgn harapla. Ada kisah kelakar jugak la masa kursus ni, bila dapat nota pendek - "missed call @ sms sy, penghulu." Lelaki ni.. tak kuasa aku nk layan, dh kawin tp tk sedar diri. Sorila.. salah org babe. Go to hell!! hehe..

Balik dr BTN hari isnin ptg, sempat aku lepak cuci mata kat Pesta Konvokesyen UTM. Mcm biasa tiap2 tahun, tapi kebetulan aku sampai Palapes UTM, Polis & Kastam tgh buat persembahan diaorg. Sempat shoot 2 scene dr Palapes - Hakka dance. Jalan2 @ pesta sempat singgah kt booth kastam, student indonesia & adabi.
Then terus balik kampung... Alhamdulillah... my mom getting better after 2 weeks operation. Cuma perangai sengal dad je yg buat mom sakit ati sket.. hmm..sabarlah. Dugaan & ujian Allah.
Selasa, 11.30 pagi aku drive back to KL. Malas nk tempuh jem road kt KL..huhu. 3 kali aku trpaksa berhenti kat R&R - ngantuk sey!!! Call isam byk kali, tk angkat2. Menyirap btul darah aku masa tu.. after Air Keroh, aku drive mcm hantu pelesit..huhu. Last call isam, baru dia jawab. Kt Genting katanya.. hampeh btul! Janji dgn aku lain, tapi lain pulak. Hmm..lantakla. Yg penting, aku smpai KL..selamat. Then lepak tgk CSI smpai lebam.

Rabu - naik keje. No such urgent things to do, biasa2 je. Aku sempat buat blog utk mmbrs BTN - Sejarah & Kehidupan [1 Malaysia]. Nnti nk upload smua gambar2 & video masa BTN. Jenuh aku menulis kt blog, copy paste dr blog org lain. Tiba2 isam call, dia mintk maaf sbb dh janji tapi tk dpt tunaikan. Then citer pasal permohonan visa dia kt Imigresen Shah Alam, kena maki hamun dgn officer @ clerk situ.. Hmm..dh lama aku tk dgr dia mengamuk marah2.. kesian jgk la. Takpe la sayang, esok hantar lagi satu copy dokumen yg diaorg mintak tu eh.. sabarlah.

Khamis - lepak lg kat ofis, tkde keje byk pun. Bos pun baru masuk ofis ari ni. Meeting plak 2 jam - letih. Sempat la wish "selamat berpuasa" utk rakan2 n plan berbuka puasa kat ofis maybe 28 Ogos 2009. Isam call lagi ptg ni ajak aku kuar melepak kt Times Square. Dia janji nk amik me kt umah.. hmm.. tunggu je la. Kelam kabut dia ajak dating, since aku nyer syarat - bulan puasa tak bleh jumpa, haram. Bukan boleh percaya mamat ni, last year pun berjanji jugak, tapi .. tk smpai seminggu dh tunggu aku kt parking lot nearby my hse nk jumpa. Sanggup tu tunggu aku lepas terawih..hehe. Apa2 je la sayang.. selagi hayat dikandung badan, insyaAllah.. hati ini untuk kamu. [tak tau la kalau tiba2 berubah akan datang, serah pada Allah je la..]

Kepada semua kawan2 di mana jua anda berada; Selamat menyambut Ramadan Mubarak. Peringkatkan amal ibadah & rajin2 la berterawih, bersedekah di bulan Ramadan yg mulia ini. Malam ni tgk anak bulan, harap2 puasa ari sabtu ni.. Ceh! aku tk dpt sambut puasa la nmpaknya ini tahun..bosan..

No comments: