Tuesday, February 09, 2010

Belaian Jiwa

kau tahu betapa ku sayang padamu, hanya bidadari sebagai ganti.. Hanya takdir menentukan ia.. oh belaian jiwa..
----------------

my favorite song forever. tiba2 hari ni nk dengar versi Inuendo, mendayu2... meruntun hati, peh! jiwang la pulak. Especially during Februari, smua org tau ada Hari Kekasih @ Valentine's Day. But sorry to say, sebagai seorg muslim aku tidak pernah meraikan 14 Februari tu sebagai hari kekasih. For me, EVERYDAY was a special day for lovers.. setiap hari sayang.
adatla bila bercinta, kadang2 rasa tak puas hati, menyampah. Mengenang kekasih hatiku yg sgt sibuk, langsung takde masa nk sms @ not even answer my calls, mmg hampeh la. [marah tahap babun]. aku bukannya mintak hari2 dia call or sms, but at least 2 @ 3 hari ada berita. dulu bukan main, kalau aku tk sms @ call, mengamuk mcm org gila marahkan aku. biar dia senyap, tapi aku mesti hantar berita. la ni aku malas, mcm sms dgn org bisu & buta. kalau aku senang, aku sms. kalau tak, senyap je la seminggu ke.. sebulan, suka ati aku la. skrg ni cuma tinggal 45% perasaan sayang & 55% kesian kat dia. setelah hampir sebulan lebih, aku tk tau kabar berita, semlm dia baru sms tanya kabar n cuti panjang nk pegi mana? hangin satu badan aku. mana taknya.. ada terdetik dlm hati nk call balai polis sblum ni, kot2 dia kat lokap ke, skrg kan byk kes foreigner kena tangkap pasal dadah & syahbu. hurmm..malas nk layan. mmg dia kena maki je la masa aku reply sms. but as usual, he's cool, sabar & tau aku mmg tkde mood nk layan dia sbb dia tau dia salah. mcm biasa alasan sibuk la, business kurang & dia byk buat keje part time sana sini. mak dia pun tk balik2, ada kt sini lagi. malas aku nk dgr alasan dia. aku kasi chance until after chinese new year, kalau perangai tk berubah, mmg aku angkat kaki la. ntah apa lagi dia nak, aku pun tak tau. hmm..aku ni punya la baik.. (masuk bakul angkat sendiri..hehe) setia & sayang dia sorang (kuar dgn org lain dinner @ lunch tu biasa la, sbb bosan), kesian pun ada sbb aku tau.. kalau aku tinggalkan dia, nnti dia tk jmpa lagi gf yg macam aku ni - understanding, setia, tak cerewet, tak kisah apa dia buat, tak cemburu, dengar kata & nasihat dia, tau apa yg dia suka makan & jaga hati. Malas la nk over acting, asal kami bahagia & paham keadaan masing2 sudahla. Nak komplen lebih2 pun bukannya dia suami aku pun, buang masa je cemburu buta atau pikir bukan2. lantak dia la.. i knew he's survivor, hampir 13 tahun kt M'sia asam garam kehidupan yg dia alami mesti banyak. so.. aku kena sabar lah.. serah pada ALLAH, smoga tetapkan iman, kuatkan hati & kasih sayang kami. Kalau takde jodoh, nak wat camna.. takdir, kena redha. yg penting skrg ni, we must njoy our sweet time together.. sejak hampir 2 tahun dulu aku kenali dirinya dan sehingga hari ini, kasih sayang aku hanya utk isam sorang..

---------------

i close my eyes and count to ten
pretending all this to be a dream

hoping your face would disappear
I open them and then I shut them again;

i have learned to live
with the silence in my life
and all the days seemed the same
until you came in and shattered it all;

flying around in circles
waiting, as my heart fluttered wildy
a sensation inexpressible
slowly engulfed my mind, body and soul;

i looked inside my heart
i looked inside my soul
it’s all too good to be true
finally as i cast my heart
overboard deep into this ocean of love,
could this be it?

[sources: http://www.poetryoflife.com/]

No comments: