Thursday, February 04, 2010

Sepetang di Gold Coast..

Bunyi macam kt Australia je kan? hehe... Bukannya aku pi bercuti ke sana la, kt M'sia pun ada Gold Coast jugak. Korang tau tak kat mana? Sepang je... 1 jam drive dari KL.
Awal pagi cuti Hari Wilayah, keboringan melanda. Even letih semalam jalan2 dgn nana, mirul & fahim @ The Curve tak hilang lagi, tapi aku malas nk kemas bilik. Lantakla...bersepah!! mmg bilik org bujang..huhu. Ajak k.sue pi umah mak itam @ Gold Coast best jgk ni.. Since ystrday dia pun ada mentioned ajak BBQ or berkelah. Terus call mak itam, dia pun stuju. i thought dia dh ada kat sana, rupa2nya depa smua tk jadi pegi mlm sblum tu. Aku terus pi pasar, beli ayam n ikan. Marinade ala kadar, then masak nasi goreng kampung. Tepat jam 12 tghri mak itam dtg umah then kitaorg gerak sama2 konvoi. Sempat singgah tengah jalan beli lokan 5 kilo n dragon fruit. kata mak itam, bakar pun sedap lokan tu.. Rasanya? nyaman... mcm oyster seh!!

Sesampainya di Bagan Lalang, terus prepared for BBQ. Cuaca agak panas terik jugak, n air pun blom pasang di Gold Coast, so.. kitaorg lepak kt umah tgk 'FAME' yg sempat aku download dgn azroel last friday. Start bakar api je, pak itam pun smpai dari Cheras. Katanya sejam je naik motor.. mmg rempit btul la pak itam aku ni..hehehe. Sempat blajar buat cicah asam Parit Buntar dgn mak itam. Sedap... kalo korang tak caya, nnti aku try buat..korang makan eh!! Penat mengipas (tak la sangat..) soru la.. apa lagi!!!! Ikan, ayam, lokan, udang & ikan pais (ala2 pedas gitu..). Then me, k.sue n cousins pi lepak kt Gold Coast. Watching sunset, hati ini tenang sedikit. Berjalan di tepian pantai...dengar ombak..hmmm....suasananya..mmg indah. orang tk brapa ramai, maybe sbb KL je yg cuti kot. nearly maghrib kami balik ke umah. Lepas mandi n siap2 packing n tlg bersihkan umah, kami pulang smula ke KL. Walaupun sekejap, tapi... hati ini lebih senang n rilex.. itu la, mmg btul kata orang.. bila kita lihat laut, hati kita akan tenang n kembali ceria semula.
These r few pictures yg sempat aku shoot kt Gold Coast, Bagan Lalang:





No comments: