Tuesday, July 08, 2008

Its been a while...

Its been a while i didn't type anything here.. bukannya lari dari kenyataan, bukannya berjauh hati, membawa diri.. hanya perlukan masa untuk bangkit berdiri teguh di alam realiti.

Stories of Year 2007
Sweet memories more than bad things happen to me. Alhamdulillah.. kehidupan bermula di sini.. (end of August 2006 moved to KL - seronoknya!!! tapi membosankan...huhu. Nak tau kenapa? sebab mostly every month masa tinggal kat Skudai dulu, aku slalu turun KL [shopping, jmpa kawan2]. Sekarang ni.. for sure la better stay at home. Rumah pun dekat dgn KLCC, Ampang Park. Naik muak naik lrt ulang alik. Tempat keje pun dekat, kalau jalan kaki cuma 7 minit. Selalu jugak menghabiskan masa kat gym & jog di Titiwangsa dgn Azroel & Atiey.
Hsemate semua ok, kepala pun boleh layan.. 5 orang serumah masih lagi membingitkan. Apartment aras 2, dh cukup mengah naik tangga (bawah blok me kedai runcit & internet cafe, mmg best!). Aku hias rumah tu dgn banyak menda (mostly IKEA design ler..hehe). Bilik tidur yg lebih selesa n katil yg cukup besar utk aku bergolek2..hahaha. Yg penting - wardrobe beb! mesti ada 3 buah utk membezakan baju2 kurung, social occasions & t-shirts. Mana bleh campur, mesti aku kelam kabut nk cari. Meja solek yg cukup besar n puas ati la kalau nk berangan..hehe.
Love stories me hebat! di kala aku kesepian, ramai lelaki yg datang dalam hidup [E.J (PTD), Adnan Kamal (Lawyer), Mike (Insurance), Simo (Morroco), J (WST)]. Wat really special about them? Masing-masing ada prangai baik hati, humor, kadang2 tu sengal jugak, sentiasa ada bila diperlukan, caring & loving. Tapi aku kekal baik hingga hari ni cuma dgn Mike & J je, mungkin sebab both of us ada chemistry & kekuatan diri yg kami masing2 perlukan antara satu sama lain. Adatla pasang surut kisah percintaan ni. Tapi aku percaya .. andai ada jodoh, insyaAllah.. tak ke mana.
Since i've been here in KL, i'm busy wit marketing & admin. Outstation satu malaya..huhu. Akhirnya satu Malaysia ni aku dh takluk! First time jelajah negeri Sarawak : Kuching, Serian, Sri Aman, Sarikei, Miri & Sibu. Negeri di bawah bayu: Kota Kinabalu & Sandakan. "Jalan-jalan cari makan!" banyak pengalaman berjumpa dengan orang2 sana [patrick - thnx bawak i ronda2]. Culture yg berbeza & of course la ada few dishes yg aku mmg tk bleh nk makan. Ada seronoknya juga sbb banyak makan seafood..hehe, Even keje yang bertambah, alhamdulillah.. lebih banyak mendamaikan hati & perasaan.
Life in KL: lepak dgn rakan2 seangkatan zaman di Uni (1994-1997), selalu jugak hang out (Qba) wit Nina & Lela. Sumtimes join Suya (nina sista) & Janet. If i'm with mike, slalu lepak kat HRC. Kalau dgn J - karaoke la tmpt kami bergaduh suara..hehe (mcm katak kembung bunyi ada la..!).

Anyway, i'm still alive.. even jauh dari family, aku akan sentiasa call & sms mommy & adik beradik. If dad sakit, mesti amik cuti 1 minggu (itu janji bos kat aku). Benar-benar bersyukur dengan kehidupan yang lebih baik, mendamaikan & menggembirakan.. alhamdulillah.

No comments: