Monday, August 22, 2011

Macam-macam hal...

Hujung minggu yg memenatkan? ada la sket, but i'm happy. at least my mom bleh senyum. Settlekn stor kt blkng umah dgn mom brdua, dgn bantuan nephew me yg sgt rajin -- afham, last2 kami keletihn banget! yg paling best bila lori jual beli besi n brg2 buruk lalu sbtu lepas...perh! lega.hampir separuh lori 3 tan tu brg2 yg telah trjual. dapatla rm93. pau mom beli mrcun rm50..hehe. hpy la anak2 sdara me, dgn pakcik n makcik depa pun tumpang sekaki. kbtuln acik n faiz balik, lagi la best. Semalam pun sempat beli brg2 nk buat kuih raya. Plan tahun ni (spt tahun2 sebelumnya) semperit, makmur & cornflakes madu. ini kuih wajib kami buat sendiri, kalau beli...konpem tk dpt menepati selera kami. This wkend, friday nite @ after sahur sabtu pagi start buat, inshaAllah.

Bermula ini ari, 22 ogos 2011 tamatlah riwayat hfon yg paling ku sayang ~ Motorola L7 yg telah berkhidmat dgn me hmpir tahun ke 6. Betapa kentalnya nyawa motorola ni, respek btul.
memang me ada beli htc touchpro april 2009, tapi jarang guna sbb lebih selesa dgn hfon ni. tak tau la knapa. byk sgt cerita ttg hfon ni, malas nk cite (wa simpan dlm kotak memori je la). Sbnarnya fon ni dh menunjukkn vintage start last week, tk tau la knapa...demam panas. bila bual2 pjg, terus cut off tetiba n hang. still elok lg, tp bila memikirkn kesihatannya tk tentu hala, trpaksa ... bertukar! dgn bajet yg ciput n sangat brpuas hati n berat hati jugak la.. sy telah membeli....ini hfon..TARAAA... kaler pink. jgn gelak k! social la sket. first time I beli jenama Samsung, Champ. lebih kurang mcm hfon along, Corby. tapi katanya I nyer lg best, sbb ada pen..hehe. Sgt berbaloi dgn harga di pasaran Rm198.00 (kira under bajet me la). Still explore...n try to understand samsung mobile function. lepas ni bleh la beli galaxy tab, ada beran?hehe... (tgh ushar motorola, agak2 ada kuar lg best dr galaxy tk) tungguuuu.....

sedang mengumpul $ ...utk sesuatu... (biarlah rahsia). kumpul tkpe...jgn buat loan. bak kata big boss dlm briefing pagi tadi...beliau menasihatkn staf agar berbelanja dgn berhemah. wpun senang skrg pihak bank nk luluskn loan staf, ada yg snggup beli gajet2 (ipad), baik buat aset tetap spt rumah. hurmmm..mmg ada perancangan, inshaAllah tahun depan. bila cerita pasal big bos, tringat discussion singkat kitaorg di tengahari jumaat. tetiba pagi td dia tnya me "mcm mana? dh ada jawapan?" I just said to him, later boss i'll see u. Aduyai...berat ati sket, still 50-50..smoga dpt penyelesaian yg muktamad..[harapan @ bahagia ke akhirnya? wallohhualam].

1 comment:

panggil sy faRa said...

t0meinye hp bru akak... :)